Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Obec Velké Heraltice
Velké Heraltice

Zápis sbírky muzejní povahy do centrální evidence sbírek

3. Pojmenování (název) životní situace

Zápis sbírky muzejní povahy do centrální evidence sbírek

4. Základní informace k životní situaci

Zákon č. 122/2000 Sb., o ochraně sbírek muzejní povahy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, umožňuje právnickým a fyzickým osobám požádat o zapsání jejich sbírky muzejní povahy do centrální evidence sbírek (dále též "CES") vedené na Ministerstvu kultury. Po provedení zápisu je sbírka chráněna podle citovaného právního předpisu. Pro jejího vlastníka z toho vyplývají práva a povinnosti.
Centrální evidence sbírek je veřejnosti přístupným informačním systémem, který je zveřejněn na internetových stránkách Ministerstva kultury, na nichž je možné shlédnout všechny platné zápisy sbírek.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

O zapsání sbírky do CES žádá právnická nebo fyzická osoba, která je jejím vlastníkem.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Zašlete písemnou žádost o zapsání sbírky do CES poštou na adresu příslušného úřadu (osobní návštěva není nutná).

8. Na které instituci životní situaci řešit

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Obraťte se na odbor ochrany movitého kulturního dědictví, muzeí a galerií Ministerstva kultury.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na úřadě předložte žádost o zápis do centrální evidence sbírek.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

K podání žádosti slouží tiskopis "Žádost o zápis do centrální evidence sbírek podle § 3 odst. 2 věty druhé a § 17 odst. 2 zákona č. 122/2000 Sb.", jehož vzor je uveden ve vyhlášce č. 275/2000 Sb., kterou se provádí zákon o ochraně sbírek muzejní povahy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (část B).
Prostřednictvím e-mailové adresy: ces@mkcr.cz je možné požádat o zaslání žádosti (pro následný tisk) elektronicky.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádost se vyřizuje v obecné lhůtě a po projednání žádosti v Radě pro centrální evidenci sbírek, která se schází zpravidla 2x ročně.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Prostřednictvím e-mailové adresy: ces@mkcr.cz je možné požádat o zaslání žádosti (pro následný tisk) elektronicky.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny; projednávání žádosti může být odloženo až do odstranění případných nedostatků.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

28. Popis byl naposledy aktualizován

10.06.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Obecní úřad

Kontakt

Adresa
Obecní úřad
Opavská 142
747 75 Velké Heraltice
Spojení
Tel: 553 663 115
E-mail: urad@heraltice.net

Podrobný kontakt

Napište nám

Úřední deska

Jak si zařídit?

Aktuální počasí

dnes, pátek 15. 11. 2024
oblačno 7 °C 1 °C
oblačno, slabý jihozápadní vítr
vítrJZ, 4.03m/s
tlak1018hPa
vlhkost70%

Jsme členy

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Odstávky ČEZ

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Videogalerie


mapa